Laite voi olla päällä, vaikka se ei ole yhteydessä verkkoon. Sammuta laite ja käynnistä se uudelleen. PIN-koodin kyselyn jälkeen laitteen pitäisi kytkeytyä verkkoon. Vaikka Suomessa mobiiliverkko toimii kattavasti, on mahdollista että verkko ei toimi juuri siinä paikassa tai verkossa voi olla tilapäinen vika. Mikäli pääset nettiin toisella laitteella tai toisesta paikasta, voit tarkistaa tiedon verkon häiriöistä ja peittoalueesta DNA:n verkkosivuilta.
Jos mahdollista, simmin toimivuutta voit kokeilla toisella laitteella ja laitteen toimivuutta toisella simmillä. Mikäli käytössäsi on täysin uusi liittymä, saattaa syynä olla myös se, että simmiä ei ole vielä otettu käyttöön. Uusi liittymä tulee aina ennen käyttöönottoa ottaa käyttöön Mun Moissa. Näet käyttöön otettavat liittymät heti kirjautuessasi Mun Moihin. Tarkista myös laitteen asetuksista sekä Mun Moista, ettet ole kytkenyt mitään estoja päälle. Lentokonetila estää laitteen kytkeytymisen mobiiliverkkoon. Jos verkko ei toimi ulkomailla, tarkistathan ettet ole kytkenyt verkkovierailun estoa (roaming-esto) päälle laitteesi asetuksissa.
Tarkista myös laitteesi Moin internet-asetukset ja tarvittaessa korjaa ne täältä.