Kaikki laitteet eivät pysty vastaanottamaan oikeita internet-asetuksia tekstiviestitse, jonka vuoksi joihinkin laitteisiin asetukset on asetettava käsin. Etenkin ulkomailla internet-asetusten on tärkeää olla oikein, sillä mobiilidata ei ulkomailla toimi väärillä asetuksilla.
Moi Mobiilin APN eli yhteysosoite on: data.moimobile.fi
Jotkut laitteet vaativat internet-asetusten syöttöä manuaalisesti. Tarkista aina ensimmäisenä oman laitteesi käyttöohjeet esimerkiksi valmistajan tuote- ja tukisivuilta.
Apple: https://support.apple.com/fi-fi/HT201699
Android (ohjeet vaihtelevat valmistajan mukaan):
- Xiaomi (englanniksi): https://www.helpforsmartphone.com/public/en/xiaomi/redmi-note-10/android-11/guides/22/Set-up-Internet-Xiaomi-Redmi-Note-10
- Oneplus (englanniksi): https://www.helpforsmartphone.com/public/en/oneplus/10t/android-12/guides/22/Set-up-Internet-OnePlus-10T
- Samsung (englanniksi): https://www.helpforsmartphone.com/public/en/samsung/galaxy-s22-5g/android-12/guides/22/Set-up-Internet-Samsung-Galaxy-S22-5G
Alla ohjeet yleisimpiin käyttöjärjestelmiin.
iOS:
-
Mene laitteen asetuksiin ja valitse "Mobiiliverkko"
-
Siirry sitten kohtaan "Mobiilidatavalinnat"
-
Valitse "Mobiilidataverkko"
-
Lisää APN-kohtaan yhteysosoite "data.moimobile.fi".
-
Käynnistä puhelin uudelleen.
Android:
-
Mene laitteen asetuksiin ja siirry kohtaan "Langaton verkko ja verkot"
-
Avaa tarvittaessa valinta "Lisää", jonka jälkeen voit mennä kohtaan "Mobiiliverkko" tai "Matkapuhelinverkot".
-
Valitse "Tukiasemien nimet" tai "Yhteysosoitteet"
-
Jos listassa on kohta "data.moimobile.fi", valitse tämä ja tarkista, että asetuksessa lukee "APN" -kohdassa "data.moimobile.fi". Muita asetuksia ei tarvitse muuttaa.
-
Jos listassa ei ole kohtaa "data.moimobile.fi", luo valikosta uusi APN. Aseta nimeksi vaikka "Moi" ja kirjoita "APN" -kohtaan "data.moimobile.fi". Tämän jälkeen tallenna asetukset.
-
Tarkista vielä, että yhteyspistelistasta (edellisestä näkymästä) on uusi Moi-yhteyspiste valittu.
-
Käynnistä puhelin uudelleen.